lauantai 23. maaliskuuta 2013

Tulimaaaaa!!

Torres del Painen jälkeen jatkettiin matkaa maailman loppuuuuuun, eli Tulimaahan Ushuaiaan Argentiinan puolelle!! Bussimatka Puerto Nataleksesta lähti aamulla puoli kahdeksan ja Tulimaassa oltiin perillä seitsemältä illalla suunnilleen. Että sellanen kiva pikkunen bussimatka. Rajalla oli pientä ongelmaa kun ei oltu otettu meiän jotain pikkulappusta mukaan jossa on leima siitä kun tultiin maahan. Mutta selvittiin silti, rajalta ostettiin myös maailman hirveimmät, kalleimmat ja hitaimmat (pakaste) hampparit. Yök. Kuvottaa ajatuskin.
Ekana päivänä käytiin kattomassa jäätikköä, tai se oli tarkotus. Mentiin tuolihissillä puoleen väliin tota pientä vuorta josta jatkettiin matkaa kävellen ylös asti. Joku nainen sano meille että ei kannata kävellä ylös asti, että siellä ei ole mitään. Alko jo satamaankin, mutta onneks päätettiin kävellä, nimittäin näkymät oli kyllä hienot. Jäätikköä ei kyllä ollut, kun se oli sulanut ja tilalla oli iso lätäkkö jonka päällä oli vielä vähän sulanutta jäätä minimaalinen hilekerros :D että sellanen jäätikkökin sitte :D Nilkat oli vielä kipeet vaelluksesta mutta käveleminen ei sattunutkaan tuolla niin paljoa kun ihan tasamaalla ja asfaltilla. Loppupäivä taidettiin vaan kierrellä vähän kaupoilla ja käytiin syömässä ravintolassa jossa käytiin sitten useempaankin otteeseen parhaan palvelun takia. Sain myös ostettua mulle bussin takasin Puerto Natalekseen, ja sitten en saanutkaan enempää rahaa nostettua, rahat loppu, reissu oli hullun kallis. Onneks ei ollut enää muuta isoa tärkeää ostettavaa.

1. Sulla on ihana blogi ja IHANIA KUVIA! Tulee heti hirvee hinku ulkomaille!